just444 (just444) wrote in ohnotheydidnt,
just444
just444
ohnotheydidnt

So Which Usual Suspects were missing at the Met Gala?



Attending the Met required vaccination proof and a negative test

and some usual guests were blatantly missing

Read more...Collapse )

source 2 3 4 5 6 7 8 9 10

please add if you know something more!
Tags: ariana grande, bella / gigi hadid, blake lively, dua lipa, kardashian / jenner, madonna, miley cyrus, sarah jessica parker / sex and the city, selena gomez, zendaya
Subscribe

Recent Posts from This Community

  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for members only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 287 comments
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →
Bella is for sure not vaxxed. Completely absent from nyfw and the met. She worked all through the pandemic and was just in Cannes. her suddenly being absent doesn’t check out for many other reasons. As nyc vax restrictions got stricter she also spent quite a bit of time in London (with Dua). Dua seems extremely likely too, she’s in a Versace campaign right now and she also seems suddenly absent after being everywhere for 2 years.

Most of the others have work engagements and some of hit or miss if they attend events regularly.
You have to be double vaxxed to get into France, so I would be shocked if she made it to Cannes without getting both. I know celebrities can get around quarantine, but also vaccination requirements? That would be terrible optics for the French government.
That just started this week on September 12 where American travellers have to vaxxed before you just had to show a negative covid test. I was looking it up bc of the upcoming fashion weeks.

obliquium

3 days ago

i had a stan tell me last night that she's probably missing fw and the met bc her lyme disease could be acting up 💀
yeah i agree, i don't think bella hadid and dua are vaccinated.
bella was at nyfw

snortingcoke

3 days ago

winx

3 days ago

ky16

3 days ago

lili reinhart and madison beer went so i’m satisfied

toomuchtimelol

September 15 2021, 01:18:00 UTC 3 days ago Edited:  September 15 2021, 01:21:21 UTC

I fuck with Lili’s look so hard.

This is McCarthyism!
Kylie probably didn’t get vaxxed since pregnant
all of my pregnant friends have been told by their doctors to get the vaccine because the antibodies will help the kid, like 5-6 pregnant women i know have gotten the vaccine this year so idk if everyone is comfortable with that but her not attending could be as simple as just the pregnant part even if she's vaccinated
My pregnant friend went to get her vaccination, but backed out once she was told she had a sign a form that listed the things that could happen to her baby. She freaked.

She’s had it now though.
I know a lot of pregnant women, and I agree. Everyone saying that they haven't done enough to persuade pregnant women why they should, is wild. Getting covid is horrible, getting it while pregnant is my honest nightmare and the risk of exposing your newborn to this virus is insane. It's simple.
Yeah and there has been some cases of babies of vaccinated women being born with antibodies so it's really smart to get it imo as long as there are no underlying issues to be wary of
It blows my mind the number of women I know who are refusing to get vaccinated because they are actively trying to get pregnant. Like, I don't get their logic at all and don't want to put myself through the misery of asking and having to hear their conspiracy theories. They are all republicans so I guess they think the baby would be born fucked up.
Pregnant women are encouraged to get the vaccine.
Living in LA with lots of money for a good OBGYN, she’s probably vaxxed. Most doctors are encouraging pregnant women to get vaxxed! My friends did and now their babies have antibodies! One friend in particular was seeing an OBGYN who works with celebrities and it was pushed to get one asap

Here in Brazil there were cases of pregnant women getting Covid, being intubated, having c sections and dying without meeting their babies

How far along is she though? I would think she had time to get vaxxed before getting pregnant
i think several of these people are vaxxed and i choose to believe some people don't want to attend with all of the moron influencers ruining the event

zitcontrol

September 14 2021, 13:35:36 UTC 3 days ago Edited:  September 14 2021, 13:36:48 UTC

Maybe they felt that the fashion world walls that made them feel special and secluded from the rest of the world aren't as protected as they thought.
But, I mean, they are not special. Lol.
this year was boring as hell -- probably because of a mix of the panini, a lot of meh looks, and the lack of big names. ALSO for a supposedly american theme, there were lots of european designs/designers lmao
Yea your last point surprised me.
Agreed about the european designers
they could easily pair well established european brands with new emerging american designers collab to showcase the theme but i guess it was too much work.

https://www.gofugyourself.com/the-2021-met-gala-finally-arrived-and-some-folks-wanted-to-make-a-statement-09-2021

Never before have we seen a Met Gala red carpet more encumbered by celebrities’ contractual marriages to big design houses. On a night when I would have expected, you know, a lot of American designers, we mostly got a lot of the same old, same old European mega-brands, as well as a truly disappointing lack of archival or vintage pieces. Why? Presumably money. Money money money money money. Halston ain’t buying any ads in Vogue; Donna Karan doesn’t really exist the way it used to figure out a way to get a starlet in a great vintage number. But I admit that I was shocked to see NO Marc Jacobs on this red carpet at all. Maybe Marc doesn’t want to pony up for a table at the Gala anymore; maybe he and Anna are in a fight. (I imagine they might be in a fight now.) But Marc Jacobs is the most influential living American designer and the crown jewel of NYFW and for him not to be represented on this red carpet is honestly downright bizarre. With the caveat that I haven’t seen every look yet, as of this typing, I didn’t see any Pyer Moss, any Brandon Maxwell, any Jason Wu? I don’t believe there was any Calvin Klein. The theme is literally American fashion. Where were the American designers? What is happening?
Omg i didnt even realize or blink at the lack of mj haha i was looking for others like burberry which usually buys a table for a whole gaggle of girls but yeah seems like some of the designers might have been rightly more frugal this year with buying seats
The Met Gala is so money driven. If the American designers don't pay for a table, no one wears them. It's a shame because vintage Halston would have been amazing!

bb_loves_you

3 days ago

yeezy

3 days ago

as well as a truly disappointing lack of archival or vintage pieces.

Thiissssss bothered me so much!
Right?? It was so uninspired but I kind of expected it
I hate that. When they have high fashion couture themes, everyone is wearing “basics” kinda red carpet premiere looks from RL, Carolina, Oscar and Michael Kors, Prabal, proenza, rodarte and general project runway type deals…and now when they should do that, they are in Iris Van Herpen and vetememt BS (which is arguably valid since he just rips from american streetwear) and thom browne ( who i dont think even shows in NYFW and I associate more with swiss vacations).

It kinda felt like a changing of the guards which i found exciting in concept since fashion establishments can get stale and stuck in their ways

But ia this year was dumb and boring. I would have been more excited to see people wearing sweatpants and tracksuits done in a ridiculous ways

shittysoup

3 days ago

kriskross

3 days ago

There was a lot less Calvin Klein than I envisioned.

sandstorm

3 days ago

shittysoup

3 days ago

that's true. I think JLo was wearing Ralph Lauren, but other than that, I only saw...errr...CL wearing Alexander Wang
Linking non attendance to people not being vaxxed is a reach.

Some of the outfits were ok this year but the guest list was largely pathetic.
I'd like to think some people are aware that it's bad form to show up to an event like this when shit clearly isn't normal
Right, like what if some people are actually just not garish enough to party frivolously during a pandemic?
It makes more sense to me that it’s not really a work related event so why bother going right now
I’m glad Selena is fully vaxxed because of her autoimmune issues

Ngl, I wonder if Kourtney K is vaxxed bc she’s into the alt health lifestyle

Esther has pumped who the fuck even knows what in her face but has ~~~~questions~~~ about the vaccine? If it was mystical eau de Kabbalah and the vial came with a red string that cost 10,000 $, she would be mainlining dose after dose.
Kourtney was never invited to the Met Gala and most likely never will be. Same with Khloe.

I am assuming Kourtney is vaxxed tho because she was able to attend the VMAs and was let into the venue. NYC has a strict vaccine protocol.
lmao me conflating posts and pics
I’m surprised Serena got the vaccine. I thought Jeovah Witnesses were against it ?

raffriff

3 days ago

radioepidemic__

3 days ago

raffriff

3 days ago

azaelers

3 days ago

radioepidemic__

3 days ago

raffriff

3 days ago

handsdowntoo

3 days ago

dreamdate

3 days ago

dreamdate

3 days ago

handsdowntoo

3 days ago

I scrolled through the comments of last night's post mostly to see what the reaction to AOC's outfit was (I was pretty meh about it) and felt like the guest list was very very Gen Z
there was a rumor on twitter that SZA is antivaxxer as well but I'm not sure if that's true
SZA is Summer Walker but more lowkey, but if you pay attention to shit she says etc it wouldn't surprise me that she's anti-vaxx.
I just linked a tweet with ha deleted tweets about it

but yeah, I'm not surprised neither

vanilla_09

September 14 2021, 20:08:40 UTC 3 days ago Edited:  September 14 2021, 20:14:15 UTC

her entire discography is pick me music and on top of her mumbling i'm not seeing the appeal.
welp, it seems legit. RIP SZA

la_petite_singe

3 days ago

theactualworst

3 days ago

xtinkerbellax

3 days ago

Maybe some of them just didn’t feel comfortable being in a big gathering with cases so high right now 🤷🏻‍♂️ Even tho I’m
vaxxed I’m still avoiding crowds when I can and masking up pretty much everywhere.
Ditto. As the parent of a young child who cannot be vaccinated, I don't see the need in taking the risk for a social event.
this year is so bland, usually im quite excited to see met fashion.

could also because all the shit happening, seeing these rich pp prancing around seem stupid and excessive.
I’d want to say that many probably thought it wasn’t worth being at a big, unmasked party right now, when they have children or other commitments or just value their health but… on the other hand celebs don’t seem to care about that so idk.
a few of these people are definitely suspect for being anti-vaxxers - but I also feel like even awhile ago there was speculation a lot of people weren't going and that the influencer invited cheapened it for people, and they didn't feel like it was a prestigious? like, i kind of get the vibe that it doesn't feel as big of a "can't miss" event for people but idk

posthuman

September 14 2021, 14:24:32 UTC 3 days ago Edited:  September 14 2021, 14:25:25 UTC

that's what i'm thinking too. anna/vogue is probably trying to appeal to gen z hence inviting a lot of "influencers". orrr maybe she knew not a lot of big name celebs would attend so she got influencers to fill out the event lmao
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →

Recent Posts from This Community