ONTD

2:53 am - 06/21/2014

15 (5) things you didn't know about that show with the incestuous brothers and the angel.

15 things you might not know about SUPERNATURAL (yes, it's still on)



1. Eric Kripke's original idea for what would become Supernatural, was a show following a pair of reporters going to investigate urban legends and writing about them in their newspaper column. There was not a Winchester brother in sight! It also went under the name of Unnatural.

5. Eric Kripke's first version of the Supernatural pilot script ended with the Winchester brothers finding their Dad. He was dead on the ceiling!

11. When Misha Collins landed the role of Cas he was also running his own software company. However he soon shut it down when he realised that his acting jobs were supporting the business.

13. The role of Ruby was written specifically for Kristen Bell. But she turned it down, so Katie Cassidy was cast instead.

15. Don't be surprised if you see Jensen Ackles playing a character in the Marvel Cinematic Universe, after Supernatural finishes. He was second in line to play Steve Rogers in Captain America, before the role went to Chris Evans. Marvel then offered Ackles the part of Hawkeye in The Avengers, he had to pass due to Supernatural commitments.

rest at the source

Totally here for KristenBell!Ruby, that would've been amazing! And hell yes to my bb Jensen being an avenger.



Page 1 of 4
<<[1] [2] [3] [4] >>
milkradio 21st-Jun-2014 11:51 am (UTC)
He was second in line to play Steve Rogers in Captain America, before the role went to Chris Evans. Marvel then offered Ackles the part of Hawkeye in The Avengers, he had to pass due to Supernatural commitments.

What...? Yikes.
skyler_white_yo 21st-Jun-2014 11:53 am (UTC)
I hate spn and to an extent Jensen, but I would rather have seen him as Hawkeye over Renner.
milkradio 21st-Jun-2014 11:54 am (UTC)
No, I mean yikes that he had to choose something like this show over what became pretty much the biggest movie of 2012. Like, damn, I'd be pissed about that if I were him.
hjohnson 21st-Jun-2014 01:41 pm (UTC)
I actually thought him being in line for CA was fanfiction
justkeepworking 21st-Jun-2014 01:53 pm (UTC)
That was REALLY dumb of him. Like, yeah I know, contracts, but Hawkeye was hardly in that movie so he could have worked it out.
hermione_vader 21st-Jun-2014 02:02 pm (UTC)
I actually wanted him to be Cap so badly back then. I was pissed when ChrEvans got it because I was like, "This guy had his chance to be a superhero and he blew it. Give someone else a chance." But now I love Chris's Cap.

Ugh, I used to adore SPN, but that just makes me hate it more now.
oblivious_frog 21st-Jun-2014 02:04 pm (UTC)
I would have loved this, dammit.
fromyourashes 21st-Jun-2014 04:24 pm (UTC)
That's all bullshit, LOL. Unconfirmed spn-gossip bullshit.
bittermunchkin 21st-Jun-2014 05:13 pm (UTC)
iirc Jensen has denied those rumors. As far as I can tell it was wishful tumblr thinking that turned into fact somehow.
themysterion 21st-Jun-2014 11:54 am (UTC)
"Marvel then offered Ackles the part of Hawkeye in The Avengers, he had to pass due to Supernatural commitments"

I wonder how pressed he is about this.

Edited at 2014-06-21 11:54 am (UTC)
winter_lace 21st-Jun-2014 12:10 pm (UTC)
I'd be pretty damn pressed.


But then he already gets enough weird fangirl attention, does he really want more?
missyxxmisch 21st-Jun-2014 12:21 pm (UTC)
more money though???! and future offers...and chance to become a respected and world renowned actor. oh well. ;_;
invisiblegirlx 21st-Jun-2014 11:56 am (UTC)
Are they ever going to end this show? I kind of feel bad for the actors.
manu19 21st-Jun-2014 12:07 pm (UTC)
well they keep signing new contracts so its up to them really
invisiblegirlx 21st-Jun-2014 12:10 pm (UTC)
yeah i guess a person would choose a steady paycheck over taking a shot on something that might not work out. Can't blame them for that. It is obviously their choice.
vatulele 21st-Jun-2014 12:22 pm (UTC)
I thought they were done after this upcoming season (10)?
frelling_tralk 21st-Jun-2014 01:38 pm (UTC)
Yeah I don't know why people are assuming that he must be pissed at losing out on a film career, it's not a case of an actor signing a six-year contract at the beginning of a show and then feeling tied down, at this stage they're clearly all determined to keep the show going and choosing to stay with those parts for as long as they can
hermione_vader 21st-Jun-2014 02:03 pm (UTC)
Same here. Let them move on before they turn 40.
godramaclub 21st-Jun-2014 11:57 am (UTC)
the tumblr fandom alone is enough to make me stay away from this show
ar_feiniel_ 21st-Jun-2014 01:51 pm (UTC)
The tumblr fandom is toxic. I do like the show though, even though it wasn't what it used to be.
louisiane_fille 21st-Jun-2014 03:40 pm (UTC)
The fans on twitter aren't much better. So much hate there.
jamajenks 21st-Jun-2014 02:09 pm (UTC)
Is the Tumblr fandom for ANYTHING healthy and normal, though?

I used to like the show, but it went downhill the last few seasons and I just kind of lost interest.
georgie_georgie 21st-Jun-2014 02:12 pm (UTC)
Yeah, I never watched this show and I don't intend to do so. There is something really creepy about the fandom and everything that surrounds this show.
lovexall 21st-Jun-2014 02:31 pm (UTC)
I don't think that's fair. Tumblr is the extreme of every fandom. :/
lovedforaday 21st-Jun-2014 03:32 pm (UTC)
the fandom for this show is pretty extreme period
milkradio 21st-Jun-2014 05:33 pm (UTC)
I have soooo many words related to this show and its actors on my XKit blacklist extension and stuff STILL leaks through.
maguie 25th-Jun-2014 08:00 am (UTC)
hahaha yeah, because the people here is SO NICE!!!

I haven´t found more hateful site that ONTD-livejournal
funhouse 21st-Jun-2014 11:57 am (UTC)
Are they actually incestual???? wtf
skyler_white_yo 21st-Jun-2014 12:06 pm (UTC)
It's a combo of delusional shippers being fed by the queerbaiting writers.
kimit 21st-Jun-2014 12:40 pm (UTC)
No. But the show has poked fun at it a bunch of times. Checking into hotels and having people think they're a couple, the brothers actually discovering and discussing Wincest...
ayedel 21st-Jun-2014 01:02 pm (UTC)
No, they're not. It's just a running joke in the show during meta episodes cause people ship them together especially during early episodes since the girls they date keep dying off and they pretty much only have each other as company.
hopeful_wish 21st-Jun-2014 11:57 am (UTC)
I've just started watching this show. Their hair is already annoying me, and apparently it only gets worse.
manu19 21st-Jun-2014 12:09 pm (UTC)
whats wrong with Jensens hair? pretty average cut ... Jareds on the other hand DOES get worse
hopeful_wish 21st-Jun-2014 12:23 pm (UTC)
Yeah, Jared is the one that annoys me (I just didn't know which was which!)
missyxxmisch 21st-Jun-2014 12:22 pm (UTC)
I stopped watching when that guys forehead stopped being covered by his bangs. sigh.
eumelkeks 21st-Jun-2014 12:01 pm (UTC)
Kristen Bell dodged a bullet.
manu19 21st-Jun-2014 12:08 pm (UTC)
not really she ended up on the flop that was the 2nd (?) season of Heroes
dianakingston 21st-Jun-2014 12:21 pm (UTC)
She was recognized as the best thing about that season, though - certainly brought her more attention than Ruby would have.
eumelkeks 21st-Jun-2014 12:41 pm (UTC)
Nothing tops the sexist writing on Supernatural. Veronica Mars is better than this. And she was better than this on Heroes.
hjohnson 21st-Jun-2014 01:42 pm (UTC)
I wonder if she was cast, if we would have gotten shitty season 4 Ruby (sorry Jared, but Gen? Snooooooooooze)
sibylblack 21st-Jun-2014 12:10 pm (UTC)
I like the reporters idea. Maybe now someone will write an AU fic about that...
winter_lace 21st-Jun-2014 12:12 pm (UTC)
I love Jensen, and I loved this show in the beginning but I cannot anymore. I gave up after season seven.


Get him in the Marvel universe dammit. I would have been so there for Ackles!Hawkeye. (I don't mind Renner!Hawkeye though)
saintvlas22 21st-Jun-2014 12:13 pm (UTC)
I feel like Jensen has the douchey, sardonic Hawkeye that i love down to a tee.

Not here for Jeremy Renner and his melted Ken doll face.
dull_and_wicked 21st-Jun-2014 12:30 pm (UTC)
saintvlas22 21st-Jun-2014 12:31 pm (UTC)
A pox upon you.
demonsandsongs 21st-Jun-2014 02:20 pm (UTC)
He does. They use that kind of delivery a lot on Supernatural with his character. Now that it's pointed out to me I'm mad he couldn't do it, he would have been an amazing Hawkeye.
moliphino 21st-Jun-2014 02:50 pm (UTC)
I would've loved Jensen as Hawkeye. Renner is so meh.
bittermunchkin 21st-Jun-2014 05:16 pm (UTC)
He does smartass pretty well.

Edited at 2014-06-21 05:16 pm (UTC)
vatulele 21st-Jun-2014 12:20 pm (UTC)
Yaaasss get up on that Dallas born dick Marvel.

I swear I try each season to stay with it but sice the 7th season I give up after the mid-season finale and then just watch the episodes that I missed on Netflix.

Also can we talk about how douchey Jared Padalecki comes across on Twitter? In behind the scenes stuff and in clips from cons he seems goofy and fun but damn, get him in front of his twitter and he thinks he's God's Right Hand or something.
sherrilina 21st-Jun-2014 01:10 pm (UTC)
Yeah, I've really been disillusioned about Jared since he joined Twitter. :/
kimit 21st-Jun-2014 01:15 pm (UTC)
His twitter personality (on occasion) and his con/interviews/anything else personality are at such odds with each other. It boggles my mind.
vatulele 21st-Jun-2014 01:32 pm (UTC)
Maybe he's an angry drunk when he drinks the vino.
mortimer123 21st-Jun-2014 02:56 pm (UTC)
I think for interviews, he needs to be nice, as he's under contract. At cons, he's paid a high price to be charming. I bet if he acted at cons the same way he acts on twitter, ticket sales would drop and no one would pay for his autograph/photo ops except extreme masochists.
lovedhurtlost 21st-Jun-2014 12:27 pm (UTC)
I'm going to marathon this show one day.
slaughtermatic 21st-Jun-2014 12:27 pm (UTC)
Marvel then offered Ackles the part of Hawkeye in The Avengers, he had to pass due to Supernatural commitments.

JFC YOU'RE NOT EVEN TRYING

lestat 21st-Jun-2014 01:33 pm (UTC)
MTE :(
lovexall 21st-Jun-2014 02:32 pm (UTC)
Lmao!
lovedhurtlost 21st-Jun-2014 12:27 pm (UTC)
Jensen >>> Evans
slaughtermatic 21st-Jun-2014 12:34 pm (UTC)
I can't even see it. I can't even see him as anything but mugging for this shitty show. I hope it was worth dying with Devour as the standout movie on his resume.
moliphino 21st-Jun-2014 02:45 pm (UTC)
I love Jensen, but Chris Evans is absolutely perfect as Cap.
sihaya09 21st-Jun-2014 05:09 pm (UTC)
I agree.
maishi_obuki 21st-Jun-2014 07:22 pm (UTC)
Jensen doesn't have the personality for it and his face gives of a different vibe than what I picture for captain america. Chris Evans has it.

I can see Jensen as a hawkeye, but he passed so it's moot.
dubiously 22nd-Jun-2014 12:45 am (UTC)
nope nope nope

luv dem both but nope
kimit 21st-Jun-2014 12:41 pm (UTC)
I need season 10 spoilers nowww. They just finished the first script and they go back filming SO SOON.
ljtryout 21st-Jun-2014 01:05 pm (UTC)
where did you get the script?!! gimmeeee!!
kimit 21st-Jun-2014 01:07 pm (UTC)
lol I don't have it. One of the writers just said on twitter that they had finished it.
Page 1 of 4
<<[1] [2] [3] [4] >>
This page was loaded Oct 25th 2014, 1:35 pm GMT.