ONTD

5:54 pm - 06/03/2013

Time To Feel Old: "Sex And The City" Celebrating Its 15th Anniversary


This Thursday, June 6, will mark the official anniversary date of the 1998 premiere of the TV series Sex and the City — the iconic comedy-drama that ran six seasons on HBO until 2004, spawned two feature films and a spinoff prequel series, and got millions of fans and fashionistas around the world talking about Manolos, cosmos and, of course, sex.

To celebrate the 15th anniversary of the arrival upon the TV pop-culture scene of Carrie, Miranda, Samantha and Charlotte, the E! network, which has been showing episodes of the series for over two years now, will be airing a 12-hour marathon, along with other programming.

The episodes featured during the marathon will include some of the big guest stars who graced the show, including Will Arnett, Bradley Cooper, Jon Bon Jovi, Matthew McConaughey and Vince Vaughn. Additionally, E! News will feature soundbites from the series’ stars and famous guest stars, and special celebrity guests will appear on this week’s installments of The Soup and Studio E!

E! “Sex and the City” 15th Anniversary Celebration Programming Schedule (all times ET/PT):

Wednesday, June 5

- Studio E! hosts a special Sex and the City edition at 8pm, featuring original author Candace Bushnell, along with executive producer of The Carrie Diaries and Sex and the City writer/producer Amy B. Harris. Bushnell and Harris join host Jason Kennedy and E!’s Kristin Dos Santos for a roundtable discussion about favorite moments from the series.

- Sex and the City star Kristin Davis makes a special appearance on The Soup at 10pm.

Thursday, June 6

- Starting at 7am, E! will air a 12-hour marathon of Sex and the City episodes, featuring the show’s biggest and most-talked-about guest stars.

- Immediately following the marathon, at 7pm, E! News will offer its own salute to Sex and the City with soundbites from the series’ stars and guest stars.

- At 8pm, Sex and the City, the first spinoff feature film, which premiered in 2008, will air.

LOL @ E! joining the rest of us in pretending like the second movie didn't happen.
Page 1 of 6
<<[1] [2] [3] [4] [5] [6] >>
dancedallnight 4th-Jun-2013 12:59 am (UTC)
idgaf. i love this show, carrie bradshaw, and carrie/big. the russian, berger, and the 2nd movie are the only things i've omitted from memory.
cheezplusrice 4th-Jun-2013 01:34 am (UTC)
agree with all of this. i ignore david duchovny too.
fauxjoy 4th-Jun-2013 01:39 am (UTC)
i kinda liked Alexander until he became unreasonable and slapped her later on.
foureyedgirl 4th-Jun-2013 01:57 am (UTC)
omg he slapped her?? which ep/why?
woahjen 4th-Jun-2013 02:15 am (UTC)
burger was my favorite boyfriend....only b/c Ron Livingston is so hot
msbombtastic 4th-Jun-2013 02:39 am (UTC)
word! too much carrie and carrie/big hate.
sometimes_mbv 4th-Jun-2013 07:38 am (UTC)
berger was like the worst thing that happened on this whole entire show.
isntdaveone 4th-Jun-2013 12:59 am (UTC)
who owns this?

i got it for $60 on amazon a couple of weeks ago.

vampireweekend 4th-Jun-2013 01:00 am (UTC)
ugh i wish i had it i should try to find a good deal
isntdaveone 4th-Jun-2013 01:03 am (UTC)
i only jumped on it because it was their Gold Box Deal of the Day or some shit.

otherwise it's $140.00
uncletam 4th-Jun-2013 01:03 am (UTC)
I've never seen this, it looks nice. I have all the DVD's already cuz my mom bought them before there was that pink complete set.
brandon198403 4th-Jun-2013 01:05 am (UTC)
I love the packaging

I have the Friends BluRay set that came out a few months ago and love it

letshaveakaikai 4th-Jun-2013 01:06 am (UTC)
I need this :O
__nocturna 4th-Jun-2013 01:07 am (UTC)
i snagged it too

i wish it was packaged a little better, but whatever. i won't complain, it was a good deal lol
xguernica 4th-Jun-2013 01:07 am (UTC)
i have the complete collection (minus the movies) in a pink felt case. this one looks way cooler though!
appleweiland 4th-Jun-2013 01:08 am (UTC)
I have the pink (fake) velvet one. Paid same price at Best Buy just before the second film was released.
cl0vergirl 4th-Jun-2013 01:13 am (UTC)
LOL. I have the original clear plastic trifold seasons.
rainbowren 4th-Jun-2013 01:14 am (UTC)
Omg what is it? Are there any special features? Because I only have the shoe box collection and it kind of sucks.
maidenhell 4th-Jun-2013 01:15 am (UTC)
I bought it on amazon.ca for like $50 in February.
fight4thislove 4th-Jun-2013 01:17 am (UTC)
It's on HBO GO and that's good enough for me until the Bluray set comes out.
mckenziejr2002 4th-Jun-2013 01:32 am (UTC)
I really want that. Wish I had paid attention when it was on sale. :(
arielcharming 4th-Jun-2013 01:48 am (UTC)
I have the original set, it's hot pink.
corienc 4th-Jun-2013 02:26 am (UTC)
I have the pink cased one.
treradical 4th-Jun-2013 05:33 am (UTC)
lol i bought the same one at amazon
frelling_tralk 4th-Jun-2013 11:22 am (UTC)
I brought that even though I already had all the DVDs lol, just because it looked sooo nice
up_and_away1252 4th-Jun-2013 07:55 pm (UTC)
I want that sfb. One day~*
hypnology 4th-Jun-2013 12:59 am (UTC)
How is E!'s 12 hour marathon that different from normal? If they're not playing kardouchians, it's SATC.
msamericandream 4th-Jun-2013 12:59 am (UTC)
my queen

maidenhell 4th-Jun-2013 01:17 am (UTC)
She has such great comedic timing. The true star of the show.
fauxjoy 4th-Jun-2013 01:41 am (UTC)
agreed!
ezzykoenig 4th-Jun-2013 01:00 am (UTC)
i want to BE samantha
atomicdogmeat 4th-Jun-2013 01:00 am (UTC)
This actuality just makes me realise I was way to young to be watching it. I was 14 when it ended.

Edited at 2013-06-04 01:00 am (UTC)
ludmi_83 4th-Jun-2013 01:46 am (UTC)
oh lol that was the age i was but when the show started lol
callista88 4th-Jun-2013 02:24 am (UTC)
I was 16 but I watched it in syndication. It wasn't until recently that I watched the unedited versions, and I have to say, I was kind of surprised!
frelling_tralk 4th-Jun-2013 02:09 pm (UTC)
I can't even imagine how they could edit them lol, for most episodes the main plots are about a sex act or something
tucker 4th-Jun-2013 03:42 am (UTC)
exactly the same as me!

I was 14 when it ended and I started watching it when I was like 8 or 9 lol

but I don't even feel weird about it because a lot of it went over my head at that age and w/e about nudity
thisjoanissima 4th-Jun-2013 12:22 pm (UTC)
I just realized I was 10 when it started. But I probably only watched it a few years later. Probably still too young but whatever.
vampireweekend 4th-Jun-2013 01:01 am (UTC)
yeah the way it handled bisexuality rly pissed me off honestly

i always skip that episode
tobiveil12 4th-Jun-2013 01:24 am (UTC)
Oh come on! It's not up to t.v. to be socially correct if the characters don't present themselves to be socially correct. I totally believe Carrie would be unaccepting of a bisexual lover, for her need to have someone black and white while she goes by life unsure of everything. Which alot of people are unaccepting
chocobeans 4th-Jun-2013 02:15 am (UTC)
It makes me so aware of how different her generation and ours view bisexuality. I know there are still people who think like that but it just seemed so apparent especially with Carrie and Charlotte's comments.
_xxtom 4th-Jun-2013 01:05 am (UTC)
The way they dealt with lgbt issues was so horrendous. and yah POC roles were non-existent (especially pertaining to women).
mscherhorowitz 4th-Jun-2013 01:09 am (UTC)
IA the show's treatment of gay and bisexual men was awful. Especially the gay characters, they were treated like these flamboyant straight women accessories. Not cute.
chrislola 4th-Jun-2013 01:23 am (UTC)
ugh this.
magwildwood 4th-Jun-2013 01:43 am (UTC)
IA. I don't get how it seems to speak to ladies in our generation. I get how it represents theirs, but, for example, that episode where Carrie dates a younger guy and says she doesn't understand his "gender-bending" generation (X) makes me cringe.
fabouluz 4th-Jun-2013 01:01 am (UTC)
I love marathoning every season except the last season. I hate Carrie post Season 1.
sassypirate 4th-Jun-2013 01:08 am (UTC)
I just watching all of season 6 last week(since it was the only one I hadn't really seen) and Carrie was just so irritating and whiny the whole season. I can see why she became unlikeable towards the end.
itsintobethin 4th-Jun-2013 01:01 am (UTC)
Cant wait for all the Samantha gifs!!
sweetlilcanuck 4th-Jun-2013 01:01 am (UTC)
The Skinny Jeans episode still gives me life. Season 6 part 1 was so great.

Edited at 2013-06-04 01:01 am (UTC)
snoozeen 4th-Jun-2013 01:16 am (UTC)
i think that's my favorite episode.

it's just so fun and hilarious.
baglady25 4th-Jun-2013 04:00 am (UTC)
Miranda is the greatest in that one!
neverhft 4th-Jun-2013 01:02 am (UTC)
sorry your old enough to have been old enough to watch this when it first came out, my parents blocked hbo, and the show seems too archaic for me to go back and watch the whole thing now, but from what I gather, Samantha was the flawless slut(so basically me), Miranda was the only one with common sense, Charlotte was the beautiful sweet prude, and Carrie was the horse they shared as young girls and would visit from time to time as they got older...

Edited at 2013-06-04 01:04 am (UTC)
ohbother_piglet 4th-Jun-2013 01:17 am (UTC)
I'm pretty sure the 30 somethings don't need you to feel sorry for them.
neverhft 4th-Jun-2013 01:22 am (UTC)
the responsibility of being you and beautiful tbh...

rainbowren 4th-Jun-2013 01:18 am (UTC)
Lmao I laughed way too hard at this.
fruitariyun 4th-Jun-2013 01:38 am (UTC)
Bow
annadraper 4th-Jun-2013 01:51 am (UTC)
what even is this comment.......... ?
violet_fade 4th-Jun-2013 02:31 am (UTC)
Carrie was the horse they shared as young girls and would visit from time to time as they got older...

LMAO
isntdaveone 4th-Jun-2013 01:02 am (UTC)
their perfumes are 3 for $10.00 at the mall.

frejabehaerich 4th-Jun-2013 01:06 am (UTC)
"sex IN the city"
lol ghetto ripoff. i see these at mandees all the time.
_xxtom 4th-Jun-2013 01:11 am (UTC)
lol same. My friend bought a perfume set and she was so hyped and I read the box and it said "Sex In the City" and i was like "girl ..."
xguernica 4th-Jun-2013 01:09 am (UTC)
SJP has a perfume called NYC and it smells AMAZING
moustacherider 4th-Jun-2013 01:12 am (UTC)
they're not that great imo
vampireweekend 4th-Jun-2013 01:03 am (UTC)

Thursday, June 6

- Starting at 7am, E! will air a 12-hour marathon of Sex and the City episodes, featuring the show’s biggest and most-talked-about guest stars.


why couldn't this have been on tues or wed when i don't have to work
lipkinlip 4th-Jun-2013 01:21 am (UTC)
i know what im doing all day,
pervert_bitch 4th-Jun-2013 01:21 am (UTC)
Ugh yes. Thorsdays are the worst.
rainbowren 4th-Jun-2013 01:03 am (UTC)
I LOVE this show!! I've been doing a re-watch again and just fallen back in love with these characters. I know a lot of people have problems with Carrie, but I do actually really like her character despite some of her mistakes. However, Samantha remains flawless! But I relate to Miranda the most :)
epicdonald 4th-Jun-2013 01:05 am (UTC)
I like that you don't have to like Carrie all the time even though she's the protagonist. Like you can still be involved with her story but she's not written as the perfect person which would just get boring.
sometimes_mbv 4th-Jun-2013 07:45 am (UTC)
i'm a miranda and a little bit of charlotte, it's disturbing.
_xxtom 4th-Jun-2013 01:03 am (UTC)
Still pissed about the second film.
jilicious 4th-Jun-2013 01:15 am (UTC)
I'm so glad I never saw it
_xxtom 4th-Jun-2013 01:26 am (UTC)
Don't ever watch it bb!
Honestly its just .. no.
bad_situation 4th-Jun-2013 01:56 am (UTC)
One of my friends hasn't seen the show and has only seen the movies and I'm just like...
grammaire 4th-Jun-2013 04:12 pm (UTC)
Yeah, I was prepared to love anything because I love the characters so much, but it was pure trash. I was so mad.

Edited at 2013-06-04 04:15 pm (UTC)
Page 1 of 6
<<[1] [2] [3] [4] [5] [6] >>
This page was loaded Sep 1st 2014, 1:44 pm GMT.