ONTD

9:20 am - 11/23/2012

Downton Abbey series four confirmed


Lady Mary welcomes you into the post.



It's the worst kept secret in television: after another hugely successful run of Julian Fellowes' period drama Downton Abbey, ITV has commissioned series four.

The third season sent viewers on a rollercoaster ride with Matthew and Mary's highly-anticipated wedding, Lady Sybil's shock death from pre-eclampsia and a family estate nearly ruined by Lord Grantham's poor investments. Throw in to the mix Bates's release from prison, Thomas's scandalous crush on new footman Jimmy and Sir Anthony Strallan jilting Lady Edith at the altar - all in the space of just eight episodes - it was far from plain sailing at the Crawley residence.

But the dramatic events at Downton were well received by British audiences with the series finale drawing in 10.7 million viewers - the highest rating drama of the year according to ITV. The most recent episodes are yet to air in the States, with the third season set to premiere in January 2013 on PBS.

source

Tbh, I hope series 4 is the last one and that they know going into it that it will be the last so that they can tie things up nicely.

I'll probably still be sleeping off Black Friday Shopping when this gets posted, so y'all better stan for Mary in my absence.
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
skeet_skeet 23rd-Nov-2012 05:44 pm (UTC)
bahahahaha what's Dan Stevens gonna say know, the dumb huge troll

Anyway, perfect time to wrap it up.
black_phoenix 23rd-Nov-2012 06:08 pm (UTC)
I think there's a chance he's gonna say, "Nope, still not doin' it!"
skeet_skeet 23rd-Nov-2012 06:10 pm (UTC)
It's not important to me tbh since he's proven to be such a weak performer in s3. If he doesn't come back and they kill off Matthew, it's more suffering for Mary, and no one suffers in silence like Mary Crawley.

Edited at 2012-11-23 06:12 pm (UTC)
therearewords 23rd-Nov-2012 07:38 pm (UTC)
He can be with the farmers for 90% of the time and only smile over Mary's growing belly for five minutes every ep. It will be good enough.
freeze_i_say DREAM PLOTLINE RN23rd-Nov-2012 05:44 pm (UTC)
"Why yes Flopbert, you are in excellent health and you will live many MANY years yet"

Image and video hosting by TinyPic

/Dr Spaceman Clarkson
thisampersand Re: DREAM PLOTLINE RN23rd-Nov-2012 05:53 pm (UTC)
tragic hunting accident in the scottish highlands would make me very happy this christmas
freeze_i_say Re: DREAM PLOTLINE RN23rd-Nov-2012 05:57 pm (UTC)
Molesley can give him some shooting tips lbr
starlysh 23rd-Nov-2012 05:44 pm (UTC)
Surprising.

I hope it's the last, too, although I would miss Matthew.
spankmypirate 23rd-Nov-2012 05:45 pm (UTC)
There's also been a more detailed synopsis of the Christmas Special released:

http://acupofchar.tumblr.com/post/36361674882/detailed-synopsis-of-the-downton-abbey-series-three

Idk whether it's worth making a new post for it though.

Edited at 2012-11-23 05:50 pm (UTC)
thisampersand 23rd-Nov-2012 05:51 pm (UTC)
I am here for romance for Mrs. Patmore

ilh
ronnie_luvs_u 23rd-Nov-2012 05:53 pm (UTC)
"new housemaid" really? enough with the new staff. they're all flops.
ladyfly56 23rd-Nov-2012 06:03 pm (UTC)
yes to Mrs. Patmore getting a boyfriend

no to everything else. we don't need new fucking staff, the ones we got this year were annoying enough.

nhf Edith and Mr.Rochester. dnw M&M getting involved in this. just have a baby and be happy ffs why is that so hard.
dothefrug 23rd-Nov-2012 06:22 pm (UTC)
Booo, Tom does stay behind :(

nhf more footage of Bates than Tom again
moon_very_thin 23rd-Nov-2012 06:29 pm (UTC)
More stranger danger. Why do we need Edna? I mean, yes - I vaguely wondered what they were doing for maids these days, but then we got the background maids who went to the cinema with Tall and Not!Daisy. Covered. Grand.

Stop with the new characters when you're failing to write proper storylines for the ones you already have!

It's weird how many of my complaints about DA are the same as my complaints about frickin' Glee.
fauxkaren 23rd-Nov-2012 07:31 pm (UTC)
Eh too lazy to make one. lol I'll just wait until the press pack comes out which should be soonish.
ladyfly56 23rd-Nov-2012 05:49 pm (UTC)
lol @ the Bates stans freaking out cuz they think they're going to be getting their "Baby Bates" (lol that name)

plebeians please. if anyone's getting a baby it's Mary and you will deal.
ronnie_luvs_u 23rd-Nov-2012 05:50 pm (UTC)
ew @ the visuals associated with "Baby Bates". what a cruel thing to release into the world.
spankmypirate 23rd-Nov-2012 05:55 pm (UTC)
lol, Bates stans.
lunarsole 23rd-Nov-2012 06:11 pm (UTC)
lmao Bates stans, ew
pancreas 23rd-Nov-2012 06:18 pm (UTC)
I can't with the Bates tag on tumblr.



yurasama_love 23rd-Nov-2012 06:23 pm (UTC)
GROSSSSSSSSSSS
ladyfly56 23rd-Nov-2012 06:23 pm (UTC)
lmao they're so fucking weird. and they make the worst graphics ever. i always feel kinda bad for the A/B shippers because they always get the shitty gifsets.
zparklemotion 23rd-Nov-2012 06:27 pm (UTC)
JUAT
dothefrug 23rd-Nov-2012 06:28 pm (UTC)
What, no cane included in this? OH YEAH, BECAUSE HIS LIMP COMES AND GOES WHENEVER IT'S CONVENIENT.
spankmypirate 23rd-Nov-2012 06:28 pm (UTC)
Bates stans remind me of those Edward Cullen/Twilight stans tbh. idk why.
moon_very_thin 23rd-Nov-2012 06:32 pm (UTC)
I can just imagine this storyline.

Scene one: Anna announces she's pregnant. Scene two: Bates is wandering around Ripon attempting to trade his liver for some milk. It doesn't have to be that complicated, John. It doesn't have to be that goddamn complicated.
elvenqueen86 24th-Nov-2012 04:08 am (UTC)
There are Bates fans? Oh.
thisampersand 23rd-Nov-2012 05:49 pm (UTC)
Not surprised but I am pleased and hoping they go into this season with a view to wrapping up the whole thing.
ronnie_luvs_u 23rd-Nov-2012 05:51 pm (UTC)
awesome! But yes, I hope s4 is the last, and I hope it's spectacular so things end with a bang!
joyriders 23rd-Nov-2012 05:52 pm (UTC)
hopefully the actor who plays matthew wont ruin everything by quitting because he thinks he will get superfamous in the US.
sapphirespells 23rd-Nov-2012 05:58 pm (UTC)
yay. Dan Stevens better not quit, now. How would they even write him off? Kill him?
moon_very_thin 23rd-Nov-2012 07:16 pm (UTC)
I still say they should recast. Like randomly Mary should be walking around introducing her husband to people in her own family. "Good morning, Papa. You remember my husband - Matthew?" and points at, like, Irdis Elba.
therearewords 23rd-Nov-2012 07:41 pm (UTC)
I would kill my savings for that to happen. And will drown in white tears afterwards.
lostinshalott 23rd-Nov-2012 08:31 pm (UTC)
OMG YES
shh_im_a_ninja 23rd-Nov-2012 10:29 pm (UTC)
SCREAMING
joaniemaloney 24th-Nov-2012 01:39 am (UTC)
DEAD. I will fall in love with the show again.
sapphirespells 24th-Nov-2012 02:10 am (UTC)
lmao YES
catelyn_tully 23rd-Nov-2012 06:01 pm (UTC)
I want some Albert plotlines tbh I love him
kurtvonnegut 23rd-Nov-2012 06:27 pm (UTC)
i have NO goddamn idea what fellowes is trying to do with the whole ruby/albert/daisy/jimmy thing. like what is he trying to tell us about how these characters feel? idgi at all. does daisy like albert or jimmy? does jimmy even like daisy or ruby? does ruby like albert or jimmy?
ladyfly56 23rd-Nov-2012 06:29 pm (UTC)
lol do you mean Ivy?
psubookworm27 23rd-Nov-2012 06:31 pm (UTC)
mte. Every time I think I have it figured out, something else happens and things go all screwy.
one_hoopy_frood 23rd-Nov-2012 06:44 pm (UTC)
Also I don't watch Downton for teenage crushes anyway so every time I think I have it figured out and things get fucked up again I just DO NOT CARE.
kris_terror 23rd-Nov-2012 07:56 pm (UTC)
I think it's that Daisy likes Alfred, and Alfred likes Ivy, and Ivy likes Jimmy, and Jimmy is a smarmy dick and likes no one but knows how everyone else feels so he says and does shit to fuck with the emotions of the others.
catelyn_tully 24th-Nov-2012 01:23 am (UTC)
I just like his commentary on everything tbh!
dothefrug 23rd-Nov-2012 06:17 pm (UTC)
a lot of my favorite british shows that go past a series 2 or 3 tend to jump the shark, but as long as tom is still there, I will watch this ish.
bssybuse 23rd-Nov-2012 06:19 pm (UTC)
not reading spoilers. i'm only in this post to say that i just finished season 2. i'm marathoning since wednesday.
catelyn_tully 23rd-Nov-2012 06:21 pm (UTC)
Is your icon from Velvet Goldmine??
bssybuse 23rd-Nov-2012 06:30 pm (UTC)
yep.
yurasama_love 23rd-Nov-2012 06:19 pm (UTC)
Let this be the last series, please.
banabee 23rd-Nov-2012 06:30 pm (UTC)
mte
kurtvonnegut 23rd-Nov-2012 06:22 pm (UTC)
goddammit

lol i am one of those people who only complains about the show yet obsessively watches and discusses it. i can't.
skeet_skeet 23rd-Nov-2012 06:28 pm (UTC)
This is normal in fandom tbh. You can't love DA unless it annoys 85% of the time.
kurtvonnegut 23rd-Nov-2012 06:29 pm (UTC)
i just usually hate people like that, especially as a person who still enjoys misfits and has to go through posts of people complaining about how much it sucks now. sigh, hypocrite
joaniemaloney 24th-Nov-2012 01:40 am (UTC)
lmfao this is me! I was complaining to my brother about the faults on this show and got really into it, and he's like: "why do you still watch it?!"
lightredemption 23rd-Nov-2012 06:23 pm (UTC)
ugh why. it's been sf bad for ages
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
This page was loaded Nov 26th 2014, 4:20 pm GMT.