ONTD

3:55 pm - 11/20/2012

Christopher Maloney quits Twitter after death threats



The 34-year-old updated his fans in one last tweet that he won’t be letting the online hate campaign, which has included tweets urging him to commit suicide, derail his strong run in the competition.

Before signing out, he tweeted: ‘Ello guys, taking a break from twitter for a bit, need to concentrate on my songs for this week. Ope u understand, thanks 4 ur support. Xx.’

Earlier the defiant Liverpudlian insisted his haters would not ruin his moment in showbiz’s sun.
He said: ‘All the negativity and crap I’ve been getting – people trying to bring me down and maybe force me to quit – it’s not going to happen. No way. I’ve worked too hard just for somebody to take it away from me.’





The vile messages came after angry X Factor viewers saw show favourite Ella Henderson axed from the competition on Sunday night while the Liverpudlian singer stayed.

Ella was the firm favourite to win the show from the offset but in a dramatic twist on the results show, she fell into the bottom two along with fellow favourite James Arthur.

Judges failed to reach a majority verdict, with Nicole Scherzinger and Gary Barlow saving James while Tulisa and Louis Walsh saved Ella.

It then went to the public vote of which Ella had the fewest and she was sent home while James joined Union J, Jahmene Douglas, Rylan Clark and Christopher Maloney going through to next week's show.

One nasty user simply wrote: 'CHRISTOPHER MALONEY KILL YOURSELF,' while another tweeted: 'Oh my god I feel to cry. I'm gobsmacked. Christopher maloney I will kill you in ur sleep.'
Another Twitter user threatened to 'hunt him down', writing: 'Christopher Maloney I will hunt you down and I will kill you. You should feel so guilty you fat orange turd. #xfactor.'
Echoing the same sentiments, another said: 'Anyone want to join me on a quest to kill Christopher Maloney?'

Show bosses have complained to Twitter over the threats and are said to be considering contacting the police.

A spokesperson for the ITV1 show said: 'The welfare of our contestants is our key priority and we work with them to provide what support is needed.'

This week Christopher told Metro how Louis Walsh was to blame for his backlash after the 60-year-old judge set him up as a ‘pantomime villain’ in a publicity stunt.

source 

he sucks and i hate him a lot but death threats are too far...and lbr it's not louis' fault people hate him shut up christopher

Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
tankmachine 20th-Nov-2012 09:35 pm (UTC)
lmfao this fucking cheese grater
misoras 20th-Nov-2012 09:53 pm (UTC)
wait ur fave got booted off?

laughs for ten years.
tankmachine 20th-Nov-2012 09:58 pm (UTC)
Ella was one of my faves I guess wots it 2 u
vanishingbee 20th-Nov-2012 09:36 pm (UTC)
Ope u understand.

Dope you understand?

Elope you understand?

Pope you understand?


I DON'T CARE WHAT YOUR ACCENT IS, THE WORD IS STILL SPELLED WITH AN H.

H

Edited at 2012-11-20 09:37 pm (UTC)
thishollywood 20th-Nov-2012 09:40 pm (UTC)
Yeah dats p dum
misoras 20th-Nov-2012 09:51 pm (UTC)
'ooh kairz dough
_xxtom 20th-Nov-2012 09:38 pm (UTC)
Who hasn't gotten death threats these days tho
tankmachine 20th-Nov-2012 09:39 pm (UTC)
i've gotten death threats from my own 16 y/o sister so I mean you're not lying
mors_amor 20th-Nov-2012 09:46 pm (UTC)
people who don't have siblings.
bbbitchface 21st-Nov-2012 01:06 am (UTC)
lol
thishollywood 20th-Nov-2012 09:39 pm (UTC)
Omg I hate when ppl type like dat
tankmachine 20th-Nov-2012 09:44 pm (UTC)
i think Jahmene has it now tbh

but I think he'll get to the final 2 at least, Simon just won't allow him to win

Edited at 2012-11-20 09:44 pm (UTC)
itsglenncoco 20th-Nov-2012 09:44 pm (UTC)
Don't even put that situation out in the universe!
kajsa87 20th-Nov-2012 09:42 pm (UTC)
I really don't like him, but death threats? Seriously? And since this show's results are based on people's votes, they just should have voted for Ella more often.

Edited at 2012-11-20 09:44 pm (UTC)
pantless_deacon 20th-Nov-2012 10:16 pm (UTC)
That's what they want you to think.
konichiwacobra 20th-Nov-2012 09:42 pm (UTC)
damn, is X Factor this serious?
tankmachine 20th-Nov-2012 09:44 pm (UTC)
Cheryl got death threats when she didn't put Gamu through to the live shows so yah people take it that seriously
itsglenncoco 20th-Nov-2012 09:48 pm (UTC)
OMG I forgot about that LOL
konichiwacobra 20th-Nov-2012 09:48 pm (UTC)
*sigh* that's so not called for. it's just a singing competition...
wanderlost 20th-Nov-2012 09:43 pm (UTC)
I thought this was going to say "Christopher Maloney quits X Factor" and I got really REALLY excited.

:(
viicckky 20th-Nov-2012 09:54 pm (UTC)
same :(
teetersslow 20th-Nov-2012 10:10 pm (UTC)
me too. sigh
starchain 20th-Nov-2012 10:11 pm (UTC)
tell me about it
heygrumpy 20th-Nov-2012 10:12 pm (UTC)
me too :(
stoneheart 20th-Nov-2012 10:43 pm (UTC)
yuppp

disappoint
squishinator 20th-Nov-2012 09:45 pm (UTC)
people need to chill out, its a reality tv show. he didnt slaughter children.
pantless_deacon 20th-Nov-2012 10:16 pm (UTC)
That we know of.
mynamehere07 20th-Nov-2012 09:45 pm (UTC)
Some people take these shows way too seriously.
fabouluz 20th-Nov-2012 09:47 pm (UTC)
WIN IT MALONEY
josiefier 20th-Nov-2012 09:52 pm (UTC)
Who knew these shows were such srs bsns.
quiet_fiasco 20th-Nov-2012 09:54 pm (UTC)
I kept looking at the pic and being like...Christopher Meloni??? oop.
jessieka 20th-Nov-2012 10:06 pm (UTC)
I thought that's who this was about when I saw the tweet and I was like... I'm X factor?!
thishollywood 20th-Nov-2012 10:06 pm (UTC)
me2 :) :) :)
alienclit 20th-Nov-2012 10:24 pm (UTC)
mte. I was really scared that he looked like that now but no. Thank god.
violue 20th-Nov-2012 11:24 pm (UTC)
yep yep me too
yeahwell_britt 20th-Nov-2012 09:54 pm (UTC)
What does this person have against H's???
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
This page was loaded Dec 22nd 2014, 6:36 am GMT.