ONTD

7:47 pm - 11/10/2012

Merlin 5x07 PROMO "A Lesson in Vengeance"


Source

Loved me some of that Morgwen Stockholm realness even though it is frakked up.
Also was I the only one annoyed by how no one is reflecting on how horridly the knights (esp. her own brother) treated Gwen last season?
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
shangman 11th-Nov-2012 12:55 am (UTC)
i cannot tbh

ALL OF THE WOMEN ARE EVIL NOW

ALL OF THEM
shangman 11th-Nov-2012 12:55 am (UTC)
then again at least they aren't as stupid as all of the men.
lanavis 11th-Nov-2012 12:56 am (UTC)
Let's hope that Gwen can rub some of her HBICness off on Morgana and not the other way around (i.e. Morgana's failness on Gwen)
shangman 11th-Nov-2012 01:03 am (UTC)
Maybe Gwen can hatch a plan that isn't crap, and Merlin will finally be forced to tell Arthur he has magic.

then again, maybe Gwen will just vaguely attempt to kill Arthur before Merlin bashes her against a wall and she's suddenly totally fine and surprised that Merlin found her after this odd experience idk
shangman 11th-Nov-2012 01:01 am (UTC)
ALSO

SPOILERS!!!!

























WTF at them killing the black guy

wtf at that
londonshowers 11th-Nov-2012 01:06 am (UTC)
mte smhc rn istg this show
firetears_x 11th-Nov-2012 12:59 am (UTC)
So, I kept hearing about how Gwen was so awesome this season and now she's evil? Yeah... I don't regret giving this show up after season 2. I'm STILL not over Morgana being evil, tbh.
londonshowers 11th-Nov-2012 01:07 am (UTC)
idk where u heard that, she's really barely in this season
arista_artisan 11th-Nov-2012 01:09 am (UTC)
The first ep of the series Gwen got shit done.
nicenicegirl 11th-Nov-2012 02:22 am (UTC)
she started off really great in the beginning of the season. now she's sort of just in the background while Merlin and Arthur go off and have adventures together.
londonshowers 11th-Nov-2012 01:05 am (UTC)
aw man i subtmitted this too but

lol at the two women in camelot being evil
lol at the fuel this is gonna give gwen haters
also lol at the guys implying other women exist in camelot, who they have crushes on
also lol at Bradley phoning it in because theres been so few Arwen scenes this season even i'm just like...meh towards their scenes

and by lol i mean 4 YEARS OF MAH LIFE!!
roguedandelion 11th-Nov-2012 01:12 am (UTC)
Don't forget that one girl that was Gwen's made in the beginning of the season-also evil.
And that Mithian last week, wasn't really evil but was doing evil bidding on behalf of Morgana.
arista_artisan 11th-Nov-2012 01:08 am (UTC)
hf Morgwen. Stockholm mindfuck et al. Sorry. Not sorry. Morgana fails as a villain but excels at dark and twisty obsessive love. Gwen's a bamf. Hoping she remains a bamf.

Edited at 2012-11-11 01:09 am (UTC)
severalstories 11th-Nov-2012 02:14 am (UTC)
Clearly the real reason Morgana's always been pissy about Arthur/Gwen is that she wants Gwen to be her queen, not Arthur's.
nicenicegirl 11th-Nov-2012 02:21 am (UTC)
lol ngl that's what i was feeling from this episode, too.
arista_artisan 11th-Nov-2012 02:32 am (UTC)
Accurate. Morgana would make for an excellent knight. She can out gallant Lancelot when it comes to Gwen. Only downside, she takes no issue in fucking her up 1st. Damn, 50 Shades.

Merthur and Morgwen for everybody!
anitakkkat 11th-Nov-2012 02:23 pm (UTC)
I ship it tbh
superboy 11th-Nov-2012 01:08 am (UTC)
Oop. I need to catch up. I saw the first episode of this season and have downloaded the rest every Saturday but never get around to watching them.
roguedandelion 11th-Nov-2012 01:10 am (UTC)
Last weeks episode is disappointing as fuck so steel yourself for it.
leviicorpus 11th-Nov-2012 01:56 am (UTC)
2-4 are pretty awesome tho
roguedandelion 11th-Nov-2012 01:09 am (UTC)
Flopgana finally had a halfway decent scheme.

And no one trusts Merlin to know which way he's going after 5 seasons.
nicenicegirl 11th-Nov-2012 02:15 am (UTC)
i love how when they asked how he knew where he was going he was all "oh i can smell the ocean" wtf does he make this shit up? lmao
shangman 11th-Nov-2012 01:10 am (UTC)
At this point I want Morgana to kill everyone and be all smug, then for Gwen to be like "aha, got ya!", kill Morgana and rule Camelot like a boss bitch.
watermeloncholy 11th-Nov-2012 05:34 am (UTC)
Someone made a video like this... one sec, lemme find it.
watermeloncholy 11th-Nov-2012 05:35 am (UTC)
shangman 11th-Nov-2012 12:19 pm (UTC)
that was totally awesome. I wish that the writers of the show weren't so bad at writing. And that they were smart enough to do major stuff. The same thing over and over is so boring.
abiding 11th-Nov-2012 01:12 am (UTC)
Jesus, I usually come in here not caring too much about spoilers and always planning to catch up, and now reading the HUGE SPOILER in here I am furious.

WHAT THE FUCK ARE THEY DOING TO MY QUEEN!???!!?
roguedandelion 11th-Nov-2012 01:16 am (UTC)
Also what happened to Mordred? Like they didn't even mention him this episode. Wasn't he like going apeshit to be included last week?
anus 11th-Nov-2012 02:44 am (UTC)
he magically disappears in any episode that would be solved in seconds if he was present
francesbcobain 11th-Nov-2012 01:24 am (UTC)
that guy in the still is fug
arista_artisan Dialogue spoiler from 5.0711th-Nov-2012 01:28 am (UTC)
“This is nice isn't it? Just the two of us.”


I'm certain I know who is speaking to whom. But the possibilities really are gay endless.
sugarless_girl 11th-Nov-2012 01:45 am (UTC)
Why do all of Gwen's episodes have her suffering?


I mean, I know its to make the merthur fans happy BUT REALLY NOW. I've read much better Merlin fanfic (yeah I went there, there is quality fic out there. In fact I hope someone out there is rewriting the entire series and its 1000x better)
leviicorpus 11th-Nov-2012 01:55 am (UTC)
Speaking as a Merthur fan, we don't want Gwen to suffer, we just don't want her with Arthur. Most of us would be quite happy if she and Lancelot for frolicking around in love together.
nicenicegirl 11th-Nov-2012 02:17 am (UTC)
lmao awwww i'm a Merthur shipper too and i don't even hate Gwen. in my mind she knows that she's a beard for Arthur and that he and Merlin are sexing it up all the time....and doesn't care so long as she can look fierce.
m_pendulum 11th-Nov-2012 03:06 am (UTC)
Yeah, but we still get screwed because of Merthur. I mean people complain about later seasons bein filled with too much Arwen and there is basically none.
watermeloncholy 11th-Nov-2012 05:38 am (UTC)
Bullshit.

I've seen enough "gwen should be decapitated, gwen's an ugly cunt, gwen sucks, gwen should die, (insert racist comment here)" shit in my short time in the fandom to last me eons.
leviicorpus 11th-Nov-2012 01:53 am (UTC)
Terrible episode.
drfaith101 11th-Nov-2012 01:56 am (UTC)
It was bloody awful.

It is like mandatory for Gwen's "episodes" to have her suffering/being treated like shit or something.

And you finally get "Arwen" sleeping together, only for them to make Gwen go off an meet Morgana.
drfaith101 11th-Nov-2012 01:57 am (UTC)
And what was the point of killing Elyian? Why kill him and still have Gaius around? It's not like he contributes anything any more.
drfaith101 11th-Nov-2012 01:59 am (UTC)
I'd be cool with it all, if at the end of next weeks episode they realised that Gwen has been "altered" and she isn't painted as some heartless cow who wants to destroy Arthur. Poor Arthur who simply loves her too much. I have little faith of that happening espec when none of them (even fucking Merlin) thought she was a bit OOC in that ~ treachery episode last season.
isthisdesire 11th-Nov-2012 02:02 am (UTC)
wait what the fuck is going on with this show???????????

I haven't watched it but now I really don't feel like watching it. ugh.

w/e I wish I could find that gif of Morgana from last season with her being all "Gwen! :D" and then all :| ~play it cool~
severalstories 11th-Nov-2012 02:16 am (UTC)
That gif is amazing. I have it on my other computer but not on this one. D:
lanavis 11th-Nov-2012 02:46 am (UTC)
Post when you get it?
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
This page was loaded Sep 15th 2014, 6:04 am GMT.